در این مقاله شما رو با شش حرکت ورزشی آشنا می کنیم. انجام این حرکات موجب به خطر افتادن سلامتی افراد سن بالا می شه. با ما همراه باشین.

۱- جلو پا با دستگاه

این حرکت موجب وارد اومدن فشار روی زانو و پارگی اون می شه. لانژ و اسکات جانشین خوبی واسه این حرکت هستن.

۲- دستگاه لت و بارفیکس

این ورزش به گردن و شونِه فشار وارد می کنه و دچار آسیب جدی می شه.

۳- حرکات پلیومتریک

این حرکت موجب افزایش قدرت می شه چون که یه حرکت پرشیه اما درست انجام ندادن اون موجب آسیب دیدن مفاصل می شه.

افراد سن بالا نباید این ورزشا رو بکننن

۴- پرس سینه

این حرکت واسه افراد سن بالا مضره.

۵- بلند کردن وزنه سنگین

 هیچوقت پیشنهاد نمی شه افراد بالای ۵۰ سال وزنه سنگین بلند کنن.

۶- دوی شدید

در کل انجام حرکات سنگین واسه افراد سن بالا مضره. چون که این افراد قدرت بدنی شون مثل جافراد جوون نیس.

.

منبع :

Categories:سلامتی
Published on :Posted on

Post your comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *