پیشنهاد می کنیم افراد سن و سال دار تا جایی که می تونن نسبت به پیاده روی دست به کار شن و دست کم روزی ۲۰ دقیقه راه برن اونا این رو باید جدی بگیرن چون واسه سلامت بدنی اونا بسیار به درد بخور و موثر هستش

طبق یافته های یه تحقیق نوین، افراد سن بالا با کمی پیاده روی سریع تر یا چند قدم بیشتر می تونن باعث افزایش فواید قدم زدن خود شن.

محققان در مطالعه خود به این نتیجه رسیدن سرعت پیاده روی نقش مهمی بر افزایش اندازه تاثیر این فعالیت بدنی داره.

افراد مسنی که سریع تر از حدود ۵ کیلومتر در ساعت پیاده روی می کنن ۵۰ درصد کمتر از کسائی که با سرعت یواش تر از ۳ کیلومتر در ساعت راه می رن، گرفتار به مریضی قلبی می شن.

هم اینکه کسائی که روزانه به طور میانگین هفت بلوک پیاده روی می کنن، در مقایسه با آدمایی که پنج بلوک یا کمتر راه می رن ۴۷ درصد کمتر در برابر مریضی قلبی قرار دارن.

«لوئیزا سورس میراندا»، دانشجوی دکترا در دانشگاه پورتو پرتقال و سرپرست تیم تحقیق، در این باره میگه: «یافتهامون نشون میده انجام فعالیت بدنی ملایم مثل پیاده روی در سنین بالا با کم شدن خطر بروز بیماریای قلبی عروقی ربط داره.»

در این مطالعه، محققان به بررسی وضعیت ۴۲۰۷ مرد و زن مسنی که از ۱۰ سال قبل در برنامه مطالعه سلامت قلب و عروق شرکت کرده بودن، پرداختن. در هر سال میانگین سرعت پیاده روی و فاصله اون واسه هر شرکت کننده آزمایش شده بود. بعد از اون فاکتورهای پرخطر مربوط به مریضی قلبی در افراد ۶۵ سال به بالا بررسی شد.

به گفته محققان سرعت و طول فاصله پیاده روی با سلامت قلب افراد سن و سال دار ربط داره. افراد سن بالا می تونن با کمی تغییر در روش پیاده روی خود و انجام پیاده روی با سرعت کمی بیشتر از حالت عادی و یا با طی مسافتی بیشتر از حالت عادی سلامت قلب خود رو تضمین کنن.

منبع: مهر

.

منبع : hidoctor.ir

Categories:سلامتی
Published on :Posted on

Post your comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *