افراد سرمایی زنجبیل و بابونه بخورند

بعضی خوراکیا طبیعتی سرد دارن که خوردن اونا موجب می شه فرد احساس سرمای بیشتری کنه. کاهو، خیار، گوجه فرنگی، برنج، آب غوره، آب لیمو، شکلای جور واجور ترشیا و هر غذایی که مزه ترشی داشته باشه، می تونه این احساس رو شدید شدن کنه.

این روزا که هوا سرد شده، بعضی افراد حتی با پوشیدن چندین لباس و جوراب پشمی هنوزم احساس سرما می کنن. یه متخصص طب سنتی میگه این افراد با خوردن زنجبیل و بابونه می تونن احساس گرم شدن رو در بدنشون تقویت کنن.

 

ایشون با اشاره به اینکه پاییز فصل سرد و خشکیه و دلیل افزایش سودا در همه مزاجا می شه، میگه: همه مزاجا احساس سرما می کنن اما آدمایی که مزاج سودایی یا بلغمی دارن، بیشتر در فصل پاییز و زمستون احساس سرما می کنن.

 

 

ایشون واسه پیشگیری از احساس سرما در این فصل توضیح میده: بعضی خوراکیا طبیعتی سرد دارن که خوردن اونا موجب می شه فرد احساس سرمای بیشتری کنه. کاهو، خیار، گوجه فرنگی، برنج، آب غوره، آب لیمو، شکلای جور واجور ترشیا و هر غذایی که مزه ترشی داشته باشه، می تونه این احساس رو شدید شدن کنه.

 

این کارشناس گیاهان دارویی بعضی مواد پروتئینی رو هم دارای طبیعت سرد می دونه و خوردن اونا رو در این فصل مناسب نمی دونه و در این مورد بیان می کنه: مصرف گوشتا هم باید با دقت همراه باشه، چون به طور مثال گوشت گاو سرد است و در مقابل گوشت گوسفند و شتر طبیعتی گرم داره. به خاطر همین بیشتر خوردن این دو نوع گوشت پیشنهاد می شه.

 

عضو هیئت علمی اتحادیه گیاهان دارویی اضافه می کنه: حتی گوشت مرغ هم دارای طبیعی سرده و مصرف اون باید با دقت لازم همراه باشه. لبنیات مثل شیر، ماست، پنیر، دوغ و کشک دارای طبیعت سرده. به خاطر همین مصرف اونا باید همراه با مصلحش که نعناع، زیره، فلفل و کاکوتیه، انجام بشه.

 

غذاهای سنگین نخورین

مهندس کریمی توضیح میده: خوراکیایی مانند بادمجان و عدس، غذاهای شور، دودی و محیطای آلوده هم می تونه دلیل افزایش مریضیای عصبی و در افزایش غلظت خون شه. به خاطر همین پیشنهاد می شه در این فصل، پاک سازی خون (حجامت) انجام شه.

میوه های این فصل بسیار مناسب هستن اما نکته ای که باید به اون توجه کرد،

اینه که نباید میوه های ترش رو مصرف کرد، پس بیشتر خوردن انار، سیب، نارنگی و پرتقال شیرین رو پیشنهاد می کنیم

ایشون در ادامه به مصرف بعضی غذاهایی که دارای طبیعی گرم هستن، اشاره می کنه و میگه: واسه اینکه بشه با احساس سرمای بدن مقابل کرده و انرژی و گرما لازم اونو تامین کرد، باید بیشتر خوراکیایی که اینجور خاصیتی دارن مانند دم نوش آویشن، رزماری، زنجبیل، دارچین، اسطوخودوس، بادرنجبویه، گل گاوزبان، آلوورا و سرخارگل مصرف کرد.

 

کریمی ادامه میده: این دم نوشا علاوه بر اینکه انرژی و گرما لازم بدن رو تامین می کنه، مقاومت اونو هم در برابر ویروسا زیاد می کنه و می تونه فرد رو در مقابل دچار شدن به مریضیای شایع فصل محفوظ نگه داره.

 

ایشون بعد مصرف خوراکی هایی رو که دلیل دفع اخلاط سودا از بدن می شه، پیشنهاد و بیان می کنه: مصرف پیاز خام هم می تونه واسه مقابله با سرمای بدن اثر داشته باشه.

 

آب میوه های طبیعی فراموش نشه

این کارشناس گیاهان دارویی هم اینکه مصرف ویتامین C رو واسه مقابله با سرمای بدن در این فصل مناسب می دونه و اضافه می کنه: میوه های این فصل بسیار مناسب هستن اما نکته ای که باید به اون توجه کرد، اینه که نباید میوه های ترش رو مصرف کرد، پس بیشتر خوردن انار، سیب، نارنگی و پرتقال شیرین رو پیشنهاد می کنیم اما کیوی که از میوه های این فصل حساب می شه، خیلی مناسب پاییز و زمستون نیس.

 

عضو اتحادیه گیاهان دارویی توضیح میده: اگه آب میوه طبیعی که استفاده می کنین، ترشه، می تونین از عسل که دارای طبیعتی گرمه، واسه شیرین کردن اون استفاده کنین. ایشون هم اینکه نوشیدن مایعاتی با طبیعت گرم رو در طول روز پیشنهاد و بیان می کنه: در طول روز هم اگه چای می خورین، همراه با اون از زنجبیل، هل، دارچین، میخک و زعفران استفاده کنین.


منبع : tebyan.net

Categories:سلامتی
Published on :Posted on

Post your comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *