: آدما که شیفت شب کار می کنن، باید طی روز در اتاق تاریک و آروم بخوابن و اگه لازم باشه، از چشم بند استفاده کنن و گوشی در گوش بذارن تا سر و صدای محیط آزارشون نده.

آدما که شیفت شب کار می کنن، باید طی روز در اتاق تاریک و آروم بخوابن و اگه لازم باشه، از چشم بند استفاده کنن و گوشی در گوش بذارن تا سر و صدای محیط آزارشون نده.

: افراد شب کار باید روز رو در اتاق تاریک بخوابن/زمان خواب شبونه

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مجاهده سلمانی فلوشیپ مشکلات خواب با بیان اینکه بدن ما در ساعاتی از شبونه روز واسه فعالیت آماده س و ساعاتی در شبونه روز نیاز به آرامش و خواب داره که به این مسئله، سیکل خواب و بیداری می گن، گفت: مهم ترین عامل موثر بر چرخه خواب و بیداری، نور خورشیده. بقیه عوامل نور مصنوعی، نور منزل و نور کامپیوتره که بر چرخه خواب و بیداری اثر دارن. هم اینکه ساعت غذا خوردن، فعالیت اجتماعی و سر و صدای محیط روی این چرخه اثر میذاره.

ایشون با تاکید بر اینکه باید ساعت خواب و بیداری رو تنظیم و از مصرف غذاهای حجیم و پرکالری در شب دوری کنیم، اضافه کرد: از ۹ شب به بعد هم باید تعداد لامپ روشن رو کم کنیم. اگه فرد فعالیت بدنی سنگین می کنه، از ۹ شب به بعد نباید فعالیت سنگین داشته باشه. هم اینکه مصرف نوشیدنی کافئین دار مثل چای، قهوه و نوشابه کافئین دار از ۹ شب به بعد پیشنهاد نمی شه. به کار گیری گوشی همراه و مطالعه در بستر هم نباید داشته باشیم.

سلمانی در جواب به این سئوال که والدین در برابر نوزادی که در خواب رفتن مشکل داره و بی قراری می کنه، چه باید کنن؟، گفت: والدین باید مراقب باشن، فرزندشون به مریضی ریفلاکس گرفتار نباشه و این مریضی رو در نظر داشته باشن و با دکتر مشورت کنن.

این فلوشیپ مشکلات خواب در ادامه به مصرف غذاهایی که موجب مشکل خواب می شن اشاره و گفت: غذاهای حجیم، پرکالری و پرادویه خواب رو دچار مشکل می کنه. هم اینکه مصرف زیاد نوشیدنی کافئین دار می تونه اینجور اثری داشته باشه.

ایشون در آخر با اشاره به اینکه چرخه خواب و بیداری در آدمایی که رژیم سخت و خودسرانه می گیرن و زیر نظر متخصص رژیم غذایی نمی گیرن، دچار مشکل می شه، ادامه داد:  این افراد ممکنه به کم خوابی دچار شن و چون رژیم غذایی شون خودسرانه س، احنمال داره به کمبود بعضی املاح معدنی دچار شن. رژیم غذایی اگه با نظر متخصص تغذیه باشه، کمبودهای احتمالی شناخته می شه و املاح جانشین می شه.

.

منبع :

Categories:سلامتی
Published on :Posted on

Post your comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *