افراد عصبی حتماً این مطلب رو بخونن

آکا ایران: وجود ۱۶ ماده معدنی لازم در رژیم غذایی روزمره از اهمیت زیادی برخورداره. اما مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، آهن، روی و سلنیوم نقش مهم تری رو رو دوش دارن.

دکتر سید ضیاءالدین مظهری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اینجور گفت: مصرف ویتامینای گروه B در کاهش عصبانیت و خستگی خوبه. مصرف ویتامینای گروه B در افزایش یادگیری هم مؤثره.

جا دادن مواد غذایی شامل ویتامینای گروه B در تغذیه روزمره در کاهش عصبانیت، پیشگیری و درمان افسردگی و خستگی خیلی خوبه.

جگر، گوشت گوساله، ماهی، مرغ، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو، جوونه گندم، حبوبات، غلات، شیر و لبنیات، گوجه فرنگی، کاهو، هویج، قارچ، شکلای جور واجور میوه و دانه ها و مغزهای روغنی از منابع غنی ویتامینای B هستن.

وجود مواد معدنی در غذاها باعث افزایش توان یادگیری، تقویت نیروی دفاعی و سرعت بخشیدن به روند رشده.

گردو، ماهی، مرغ، جگر، گوشت، گندم جوونه زده و اجناس جفت و جور شده از آردهای سبوس دار شامل این مواد معدنی هستن.

به دانش آموزان و داوطلبان کنکور پیشنهاد می شه، مصرف همبرگر، سوسیس، کالباس، کله پاچه و مواد غذایی شامل چربی های اشباع شده دارای فرم ترانس رو کم کنن.

ایشون در آخر گفت: به کار گیری غذاهای شامل امگا – ۳ مثل ماهی، روغنای سویا، کنجد، تخم کتون یا بذرک و گردو در این دوران از اهمیت زیادی برخورداره.

جمع آوری: آکا ایران

جدیدترین مطالب آکا ایران رو از راه ایمیل خود دریافت کنین

.

منبع :

Categories:سلامتی
Published on :Posted on

Post your comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *