: افراد گرفتار به افسردگی بخونن

موز دارای ویتامین‏ها و املاح حیرت انگیزیه که از نظر علمی معلوم شده می‏تونه افسردگی، مریضی‏های قلبی، دردهای قاعدگی، گرفتگی عضلات پا و دریافت انرژی رو بهتر کنه.

موز یکی از منابع غنی تریپتوفان ( یه نوع اسیدآمینه و پیش ساز پروتئین) است. تریپتوفان در بدن تبدیل به سروتونین می شه. سروتونین یه منتقل کننده عصبیه که باعث ایجاد آرامش می شه. بقیه غذاهای غنی از تریپتوفان شامل شیر، عسل، گوشت بوقلمون، سفیده تخم مرغ و ماهی تنه.

براساس تحقیقات مشخص شده که کمبود سروتونین در بدن باعث افسردگی می شه.

روشای مصرف موز:

ما به شما می‏بگیم که چیجوری با خوردن موز از افسردگی رها شید:

۱- پوست موز رو جدا کنین. بعد این پوست رو به تیکه‏های خیلی کوچیکی خرد کنین. اونو با آب میوه ، شیر یا بقیه میوه‏ها مخلوط کنین تا بتونین بخورین. هم اینکه می‏تونید اونو همراه با یخ خرد شده در مخلوط کن بریزین تا نرم‏تر شه. پوست موز، علائم افسردگی رو کاهش می‏دهد.

۲- صبح که از خواب بلند شدید، یه موز از یخچال وردارین و پوست اونو جدا کنین. موز رو با چاقو چند قسمت کنین و در بشقاب بذارین. اگه دوست داشتین می‏تونید کمی عسل هم روی اون بریزین. بعد به آرومی اونا رو بخورین تا از طعمشان لذت ببرین.

۳- هر روز یه عدد موز کامل بخورین. دست کم به مدت یه ماه این کار رو انجام بدین تا اثراتش رو در کاهش هر نوع درد و ناراحتی به وجود اومده به وسیله افسردگی ببینین.

۴- اگه شاغلین، هر روز یه عدد موز با خودتون سر کار ببرین. هر موقع استرس داشتین یا هر نوع فکر یا موضوع ناراحت کننده‏ای سراغتون اومد، به مدت ۵ دقیقه استراحت کنین و یه عدد موز بخورین.

می بینین که استراحت و تغذیه، افسردگی شما رو کم می‏کنه.

۵- از دکتر معالج خود درباره فواید موز سئوال کنین. اون به شما می‏تونه بگه که چیجوری این میوه رو در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنین. هم اینکه تحت نظر دکتر می‏تونید مکمل‏هایی رو از داروخونه بخرین و روزانه در کنار غذاها استفاده کنین.

.

منبع :

Categories:سلامتی
Published on :Posted on

Post your comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *