افراد گرفتار به دیابت چه

افراد گرفتار به دیابت چه وقتی بهتره ورزش کنن؟

شما می تونین قبل یا بعد از صبحونه، ورزش کنین. به شرط اینکه قند خون خود رو اندازه بگیرین و در صورت ضرورت، اندازه انسولین خود رو با اون تطبیق بدین.

 

• ورزش قبل از خوردن صبحونه:

اگه به دیابت گرفتار هستین قبل از ورزش کردن اول بهتره قند خون خود رو چک کنین. اگه ۱۰۰میلی گرم بر دسی لیتر یا بالاتره، ۱۵-۱۰ گرم کربوهیدرات میل کرده، ورزش رو شروع کنین. اما اگه قند خون شما پایین تر از ۱۰۰ میلی گرم بر دسی لیتر باشه، ۳۰-۲۰ گرم کربوهیدرات استفاده کنین و پس از حدود ۱۵-۱۰ دقیقه صبرکرده، دوباره قند خون رو اندازه گیری کنین. اگه بیشتر از ۱۰۰ شده بود، شروع به ورزش کنین.

 

حواستون باشه که بسته به نوع فعالیت ورزشی که انجام می دید، ممکنه در طول ورزش، نیاز به کربوهیدرات بیشتری داشته باشین. بعد از تموم شدن ورزش، دوباره اندازه گیری قند خون رو انجام داده، انسولین رو تزریق کرده و صبحونه رو بخورین. همونجوریکه میدونیم، با در نظر گرفتن مدت و شدت ورزش انجام گرفته، شاید اندازه نیاز شما به انسولین، نسبت به روزای عادی، کمتر می شه.

 

• ورزش بعد از خوردن صبحونه:

اگه ۲-۱ ساعت پس از خوردن صبحونه، سر کار می رید، صبحونه همیشگی خود رو بخورین. البته ممکنه لازم باشه در اون وعده، کربوهیدرات مصرفی خود رو زیاد کرده و یا اندازه انسولین رو با اندازه ورزشتان مطابقت بدین. اما در هر حال باید قند خون خود رو، قبل، در بین و بعد از ورزش اندازه بگیرین تا فهمیده باشین در زمانای مشخصی از روز، بدنتون چه واکنشی در برابر ورزش نشون میده. این اطلاعات کمک می کنه تا بتونیم در مورد تنظیمات انسولین و غذا و ورزش بهترین تصمیم رو بگیریم.

.

منبع : ablimoo.com

Categories:سلامتی
Published on :Posted on

Post your comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *